2

Zaman sekolah rendah...

Posted by iela on 21:07
Zaman sekolah rendah merupakan zaman yang paling bosan bagi aku. Aku tak suka nak pergi sekolah...itulah masalahnye. Aku tak suka nak belajar n tak suka dengan cikgu-cikgu semua...tak tau kenapa tapi aku macam takut dengan cikgu-cikgu (maybe coz dorang garang). Masa darjah satu (7 tahun) setiap hari masa rehat mama aku akan datang bawakkan bekal untuk aku...manja siot! then dia balik r takdelah nak tunggu aku sampai abis sekolah. Ha untuk pengetahuan korang, sepanjang aku sekolah rendah aku tak pernah makan kat kantin sekolah. Aku tak suka la ramai-ramai orang n bising macam tu. Kalau aku pergi kantin pun aku just beli makanan jew then aku g lah kat bawah pokok ke untuk makan. Aku memang pendiam gilerz. Kalau orang tanya sepatah aku jawab sepatah, kekadang setengah patah je (terukkan?)



Memang banyak kenangan masa sekolah rendah yang tak dapat aku lupakan. Aku ni boleh dikatakan budak skema or ulat buku coz time rehat lepas makan aku mesti g library baca buku. Aku suka baca buku fakta...cerita-cerita dongeng ni aku kurengggg lah. Buku faveret aku masa sekolah rendah adalah buku yg menceritakan tentang kehidupan 'Koala Bear'...setiap hari aku akan baca buku tuh. Ha nak menunjukkan aku ni lagi nerd...setiap kali cikgu takde dalam kelas aku akan buat homework yang diberi oleh cikgu sebelumnya (rajinkan...hahahahaha). Bebudak yang lain pun tengok aku ni macam pelik. Kalau nak tau setiap hari baju sekolah yang aku pakai akan maintain kemas n bersih sampai balik (memang tak pernah join bebudak lain main)...macam mana baju tu masa pergi macam tulah jugak masa balik.



Masa darjah 3 kalau tak silap aku...there is one kenangan yang memalukan bagi aku...aku terkensing dalam kain sekolah coz cikgu yang ajar aku tu garang sangat sampaikan aku takut nak mintak permition kuar g tandas...aku takut dia marah...malu siot! (masih lagi terasa malu)



Masa darjah 4 pulak aku ada sekumpulan kawan baik (sampai sekarang still contact). Semua kecik-kecik cam aku gak...hahahaha. Aku dapat masuk koir sekolah tapi sayang setengah tahun je aku kat sekolah Klang Gate tu then aku terpaksa berpindah coz ikut family pindah kat cheras (tempat yang aku duduk sampai sekarang). Sebenarnya aku tak rela pindah kat sini...sampaikan masa hari nak pindah tu aku demam panas then tak dapat jumpa kenkawan sekolah untuk ucap selamat tinggal. Cikgu kelas aku pun just kirimkan hadiah untuk aku masa ayah aku buat urusan pertukaran sekolah.



Hari pertama aku menjejakkan kaki kat sekolah baru yang bersuasana kampung nih (sek.keb.Seri Sekamat) aku terkezut ngan environment sekolah tu...ader ayam dalam sekolah...banyak plak tu then berkeliaran. Then ader 2 or 3 kelas papan... dah macam rumah kampung...tak macam sekolah. Bebudak dia plak giler nakal!...dorang tengok aku macam aku ni makhluk asing. Takut aku dibuatnya. Tapi masa kat sekolah nilah aku dingorat kau kau (sekali 3 orang)...sampai menangis!...aku memang tak suka budak-budak sekolah nih. Lepas tu ada sorang budak perempuan ni yang tak puas hati ngan aku just becoz aku kalahkan dia masa exam (poyo siot!...kecik-kecik da menggedik!)...dia boleh marah aku plak...dia cakap aku berlagak. Aku tak suka gaduh-gaduh so aku wat tak tau jerlah ngan dia.



Masa aku darjah 6 pulak, aku teringat satu kes ni bila cikgu Bahasa Melayu aku mengamuk dalam kelas coz ramai yang tak siap homework yang dia bagi...satu kelas dia suruh berdiri...ader budak perempuan tu kena tampar sampai muka dia terkena kat papan hijau tu...giler meroyan cikgu tu (cikgu lelaki) aku memang terkejut giler masa tuh..tapi disebabkan aku ni skema n sentiasa ikut peraturan, aku sorang je yang dapat duduk then yang lain tu sumer kena berdiri...aku punyerlah cuak masa tuh tapi dah dia suh duduk aku duduklah kan...hehehehehe (pengalaman yang tak dapat dilupakan)

Ha lupa plak nak cakap walaupun aku ni pendiam aku suke bersukan...dari darjah satu hingga 6 aku terror lari 100 meter (banyak pingat aku dapat...seronok ;) merentas desa pun top 10 jew...hehehe (tetiba bangga diri jap)...

Rutin harian aku sebagai budak sekolah rendah biasa jer...pagi kat sekolah...malam g ngaji...lepas ngaji wat keje sekolah sampai tengah malam...then soknye pagi-pagi dah bangun balik untuk g sekolah...memang memenatkan! tapi sebaiklah aku ni tak sekolah agama...kalau tak aku tak tau nak bahagi masa macam mana...aku memang tak pernah sekolah agama...tapi ustazah tempat aku mengaji ni ajar aku pakej...sumer ade...fardu ain, fardu kifayah, hukum tajwid, semua dia ajar...alhamdulillah aku pandai mengaji dengan hukum tajwid yang betul...kalau nak tau setiap kali ade ujian tajwid, aku akan dapat markah penuh...hehehhhe...alhamdulillah...(tak berniat nak berlagak yer ;))

ermmm....macam tulah rutin harian aku setiap hari sepanjang zaman aku sekolah rendah...

2 Comments


iela miss u nk update...

Post a Comment

Copyright © 2009 wut a life! All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.